Voor de consulten en de uitgevoerde behandelingen ontvangt u een nota, die u moet betalen. De rekening van De kiezel is eenvoudig. U ontvangt een rekening met de uitgevoerde behandeling in begrijpelijke taal. De kiezel, centrum voor tandheelkunde, biedt verschillende manieren om deze nota te voldoen:
Het heeft onze voorkeur om aansluitend aan het consult of de behandeling te betalen met PIN. Zeker voor de kleinere bedragen, zoals bij controles, is het veel werk om nota’s te sturen. Deze tijd reserveren we liever om u goed van dienst te zijn. Daarom kiezen we ervoor om nota’s met een bedrag onder de 150 euro per pin af te rekenen aan de balie. U krijgt de nota dan direct mee.
Voor behandelingen boven de 150 euro ontvangt u doorgaans een begroting. Zo weet u vooraf welke kosten u kunt verwachten. Ook deze nota’s kunt u dan aansluitend aan de behandeling voldoen.
De kiezel heeft geen contracten met verzekeraars. Er wordt rechtstreeks aan u, onze patiënt gefactureerd. De nota moet derhalve direct aan De kiezel worden voldaan. De gespecificeerde nota die u ontvangt, kan daarna bij de verzekering worden ingediend. Wij vinden dit transparant; wij hebben namelijk een relatie met u en niet met uw verzekeraar.
Een uitzondering hierop zijn de nota’s behorend bij behandelingen uit de basiszorg waarvoor vooraf toestemming nodig is, zoals bijzondere tandheelkunde of implantaten ten behoeve van een klik-gebit. Ook de nota’s van kinderen onder de 18 jaar, verzekerd bij de grotere zorgverzekeraars worden rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd (TJZ).
In de overige gevallen sturen wij u de rekening toe via Uwnota.nl, wanneer de behandeling afgerond is. In voorkomende gevallen, bijvoorbeeld bij uitgebreidere behandelingen, kan het zijn dat u een deelnota ontvangt. Wij vertrouwen erop dat u de nota binnen twee weken betaalt. Heeft u vragen over de nota? Bel dan tijdens kantooruren met de uwnota.nl, telefoon 0900-7777771 (10 cent per minuut) of klik hier voor meer informatie. U vindt hier tevens de betalingsvoorwaarden.
De kiezel kiest voor groen! Het team van de kiezel wil meer tijd overhouden voor u en voor andere patiënten, daarom starten we met digitaal factureren. Het is niet alleen efficiënter, maar ook beter voor het milieu. Consumenten, dus ook onze patiënten, zijn al gewend om hun rekeningen digitaal af te handelen. Via e-mail of mobiel (zoals parkeren op straat) worden nota’s voldaan. Via uwnota.nl kunt u kiezen voor drie betaalmethoden: betalen via iDeal, betalen door middel van automatische incasso en betalen via internetbankieren. De automatische incasso is gratis, net als internetbankieren. Voor de betalen via Ideal heeft u een kostenbijdrage van € 0,25 (de echte kosten liggen rond de € 0,50). Door onze vaste tarieven (NZa) kunnen we de kostenbijdrage niet verwerken in de prijs, zoals dat bij een paar schoenen of kleding wel gebeurt.
In plaats van een factuur per post ontvangt u vanaf half december 2015 een e-mail met een betaallink. In die e-mail staan ook een factuurnummer en eventueel een inlogcode. Als u met die gegevens inlogt op uwnota.nl, kunt u uw factuur inzien en betalen. U kunt betalen via iDeal, via automatische incasso of via internetbankieren. Als u bent ingelogd op uwnota.nl, kunt u digitaal factureren ook uitzetten als u liever een factuur per post ontvangt.
Ontvangt u nog geen digitale factuur, maar wilt u dat wel graag? Geef dan uw e-mailadres door aan onze praktijk. Wij zorgen dan dat u voortaan uw factuur via dat e-mailadres ontvangt.
Meer informatie over uw nota treft u hier aan: