Nieuws

Oktober 2015| Ouderendag

Een gezonde mond is veel belangrijker dan u denkt. U praat, eet, lacht en zoent niet alleen met uw mond. Uw mond vertelt u ook veel over hoe het met uw gezondheid is gesteld. Helaas raakt mondzorg bij ouderen makkelijk op de achtergrond. Waardoor ongemerkt serieuze klachten ontstaan. Daar willen wij graag iets aan doen en daarom nodigen wij u als oudere uit voor een gratis speekseltest en mondcheck bij ons in De kiezel, centrum voor tandheelkunde. 

 

image001-3

 

Bent u ouder dan 60 jaar, woont u in de gemeente Langedijk/Heerhugowaard en gaat u niet meer regelmatig naar de tandarts? Kom op de Nationale Ouderendag, vrijdag 2 oktober tussen 15.00-17.00 uur, naar De kiezel. U bent van harte welkom voor een gratis PerioSafe speekseltest, mondcheck en poetsinstructie (kaart)! Er staat een kopje koffie of thee met wat lekkers voor u klaar. U kunt zich van te voren telefonisch aanmelden, maar zo binnenlopen is ook goed.

 

 

Met een gezonde mond kunt u beter eten, ziet u er verzorgder uit en heeft u een frissere adem. En: goede mondzorg is een investering in uw algehele gezondheid! Want een matige tot slechte mondgezondheid kan leiden tot pijn in de mond waardoor het eten moeilijker gaat, voedingstekorten ontstaan en zelfs ziekten optreden zoals diabetes, longontsteking of hart- en vaatziekten. Maar een gezonde mond is ook in sociaal opzicht van belang. Want door een onfrisse adem kunnen de sociale contacten verminderen. De kiezel, centrum voor tandheelkunde wil met het uitnodigen van 60plussers voor een gratis speekseltesten mondcheck zorgen voor meer bewustzijn rondom de mondgezondheid van ouderen. Want hoe gezonder de mond, hoe beter het leven. 

 

Tot vrijdag 2 oktober!

 januari 2013 | praktijkuitje

 Hoe kun je het werkjaar beter beginnen dan met een praktijkuitje?
De plaats van handeling was Den Oever en onze uitvalsbasis het
Theesalonnetje van Trien van de Gest.
Trien is een bijzondere gastvrouw met haar eigen kijk op gastvrijheid.
Ze serveert niet alleen een heerlijke en uitgebreide High Tea, ze is ook
een eloquent spreekster. In onvervalst westfries werden alle leden van
De kiezel persoonlijk, recht uit het hart, toegesproken. Soms lovend, maar
vaak meedogenloos ‘as Trien zuks behaagt’. Trien schoffeert, flirt en
kent stemmingswisselingen. Haar ‘dress code’, een hoedje, wordt wellicht
ook op De kiezel ingevoerd. Nieuwsgierig? Zie:
Een frisse wandeling bracht ons bij de haven van Den Oever. Hier werden
we ontvangen door leden van de KNRM. Met ontzag absorbeerden wij
hun moedige verhalen. De KNMR is een zelfstandig opererende, onge-
subsidieerde, organisatie die kosteloos hulp verleent op zee en open
water. De Reddings Maatschappij Den Oever is met haar reddingsboot
(Johanna Margareta), dag en nacht beschikbaar om snel hulp te
verlenen op zowel de Waddenzee als op het IJsselmeer.
De professionele vrijwilligers zijn afhankelijk van onze steun.
Onze (Kiezel-)gift is bij hen in goede handen!

oktober 2012 | reanimatie training

Op 2 oktober hebben alle medewerkers in de praktijk de curus “Basic Life Support/AED Hulpverlener” gevolgd. Op het ritme van het Bee Gees nummer “Stayin’ alive” heeft iedereen geprobeerd de pop tot leven te brengen. Een goede training om gezamenlijk te volgen en regelmatig te verversen.

september 2012 | microscoop

In de tandheelkunde werken we op de vierkante millimeter. Soms zijn de details die we niet over het hoofd willen zien nog kleiner. De loupebril biedt dan uitkomt. Zoomen we nog dieper in op ons werkveld, dan maken we gebruik van een microscoop. De kiezel beschikt inmiddels over de Zeiss OPMI Pico, de ‘State of the Art’ operatiemicroscoop.

De Pico zal vooral worden ingezet bij gecompliceerde wortelkanaalbehandelingen.  Goed zicht is de sleutel tot kwaliteit!

augustus 2012 | vrije tarieven

Het Nederlands Tandartsenblad heeft ons gevraagd te reageren op de volgende stelling: ‘Het is jammer dat het experiment ‘vrij prijsvorming’ is stopgezet’.

Jazeker. Dat het experiment zou mislukken had ik wel verwacht. Vooral de idee dat marktwerking substantie zou krijgen in de tandheelkunde, kon ik op voorhand niet geloven. De wijze waarop het experiment werd afgeblazen vind ik stuitend.Wie de leugenachtige zorgverzekeraars gelooft en/of rammelende onderzoeken selecteert op zoek naar de wenselijkheid, en/of zich laat leiden door het beschamende gedrag van politici, en/of vasthoudt aan vooroordelen, zal de politieke ingreep goedpraten. En, afhankelijk van zijn machtspositie, daar wellicht aan toevoegen: ‘We hebben hen de kans gegeven, maar ze hebben het verpest; nu bepalen wij de tarieven’. De verborgen agenda’s kunnen worden gesloten, experiment mislukt, missie geslaagd!     (Lodewijk Boellaard)

juli 2012 | Cone Beam CT scan

Een grote aanwinst voor de implantologie in De kiezel: Een Cone Beam CT Scan. Dit röntgenapparaat maakt het mogelijk om 3D beelden van de kaak te maken. Deze nieuwe mogelijkheden op het gebied van diagnostiek en behandelplanning zorgen voor een hogere voorspelbaarheid van de behandeling met implantaten.

april 2012 | Meet eat & implants

Vanuit de hele regio worden patienten door tandartsen naar De kiezel verwezen voor het plaatsen van een implantaat. Op 2, 3 en 5 april hebben we alle verwijzers en geinteresseerde tandartsen in De kiezel mogen ontvangen om hen te informeren over nieuwe ontwikkelingen in de implantologie.

februari 2012 | behandeling van kind

Het behandelen van kinderen vereist geduld, duidelijkheid en humor. Sommige kinderen ervaren een bezoek aan de tandarts als zo spannend, dat hier extra aandacht en tijd aan besteed moet worden. Tandarts Kirkenier heeft zich toegelegd op de behandeling van kinderen en heeft hiermee inmiddels jarenlange ervaring.

Een impressie…

 (© Van Velden Fotografie)

februari 2012 | reactie van een patiënt

tandarts Kirkenier ontving een bedankkaart van één van haar patiënten :

“Beste Lidy, ik wilde je even laten weten dat ik je zorg en aandacht, inzet en zorgvuldigheid wat betreft mijn mondgebeuren zeer waardeer! Ik ben dit nog maar zelden tegengekomen; ik was al zeer tevreden over het behandeltraject en jouw manier van aktie en geruststellende ‘praat’ tijdens de behandelingen en ben blij dat mijn keuze voor De kiezel is gevallen en er plaats was op jouw stoel.”

januari 2012 | herinnering periodieke controle

Om uw gebit gezond te houden is het belangrijk om uw gebit regelmatig te laten controleren. Om u aan de periodieke controle te herinneren, ontvangt u van ons twee maal per jaar een oproep. Sinds januari van dit jaar bestaat de mogelijkheid om patienten per email hieraan te herinneren. Ontvangt u uw herinnering per post en wilt u deze graag per email ontvangen? Geef dan uw emailadres aan ons door.

29 december 2011 | Oud & Nieuw

Team De kiezel wenst u een gezond 2012!

29 december 2011 | tarieven online

De tarieven voor januari en februari 2012 staan online.

december 2011 | praktijk gesloten

Onze praktijk is van zaterdag 24 december 2011 t/m zondag 1 januari 2012 gesloten wegens vakantie. In geval van spoed kunt u tijdens onze afwezigheid contact opnemen met TBB 020 – 506 38 41.

15 december 2011 | brief aan alle patienten

Alle patienten van De kiezel hebben een brief ontvangen. Met deze brief informeren wij onze patienten over de veranderingen rondom het experiment ‘vrije tarieven in de mondzorg’ dat 1 januari 2012 van start gaat.

 12 december 2011 | nieuwe website

Met gepaste trots presenteren wij u onze nieuwe website!

Wij zijn blij u nu ook via de website te kunnen informeren over De kiezel. Op de website vindt u o.a. informatie over de historie van de praktijk, de behandelingen en specialisaties van onze tandartsen, alles rondom uw afspraak en hoe u met ons in contact kunt komen.

We zijn benieuwd naar uw reacties!